Strona archiwalna


Nowy serwis dostępny jest pod adresem: https://us.edu.pl/absolwent

facebook twitter instagram issuu linkedin research gate youtube ustv

Norbert Oruba „Absolwentem z Pasją Października 2014 roku”

Absolwentem Października 2014 roku został Norbert Oruba, absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego.

Norbert Oruba ukończył dwa kierunki na Uniwersytecie Śląskim: socjologię ogólną i politologię ze specjalnością Komunikacja społeczna i dziennikarstwo. Obie swoje prace dyplomowe poświęcił zagadnieniom reklamy i ruchów społecznych oraz publikacjom prasowym. To właśnie w czasie studiów zafascynował się tematyką mediów, marketingu i public relations, którą teraz zajmuje się zawodowo jako główny copywriter w firmie Lux Time. Wcześniej pracował w agencji reklamowej i dziale e-marketingu, rozwijając umiejętność budowania kampanii reklamowych od podstaw we wszystkich środkach przekazu.

Poza pracą zawodową w obszarze reklamy Norbert Oruba zajmuje się działalnością społeczną w Zagłębiu Dąbrowskim. Jest redaktorem portalu dąbrowiak.eu, który propaguje historię oraz działania kulturalne i polityczne w regionie. Koordynuje także sprawy reklamowe w Stowarzyszeniu Wolny Ruch Obywatelski, które skupia się na poprawie warunków społecznych, wspiera rozwój edukacji i zwraca uwagę władz na zaniedbane dzielnice w Zagłębiu, a we współpracy z Kołem Naukowym Politologów UŚ organizuje „Dyskusje A Nie Debaty” (DAND), których uczestnikiem jest m.in. Paweł Kukiz. Norbert Oruba we własnym zakresie wspiera także artystów związanych z Zagłębiem Dąbrowskim.

Wielką pasją Norberta Oruby jest również dziennikarstwo. Jako dziennikarz muzyczny zajmuje się rapem i opublikował już 200 recenzji, 50 felietonów i 100 wywiadów na portalach: RapSite.eu, RespectHH.pl, CGM.pl, HipHop.com.pl, RapPortal.pl, RapNews.eu, Rapiszon.pl. Norbert Oruba od roku prowadzi bloga poświęcone reklamie na prestiżowej platformie NaTemat.pl, której redaktorami naczelnymi są Tomasz Machała i Tomasz Lis. Jest także właścicielem pokaźnej kolekcji książek z dziedziny media relations, reklamy i marketingu.

„Jedyny patent na życie, to znaleźć swoją pasję i zakochać się w niej jak w kobiecie. Być najlepszym, a kiedy już się to osiągnie, podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej” – to recepta na sukces Norberta Oruby.

Skróty

Copyright © 2001-2020
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wszelkie prawa zastrzeżone.